Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.
Login
Register

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.

Peta Laman

Bahasa/Language

Ms-My   English (UK)
Open Panel

Untuk makluman, Portal e Pembelajaran Politeknik CIDOS sedang mengalami gangguan teknikal.Oleh yang demikian, pihak kami ingin memaklumkan bahawa CIDOS akan ditutup buat sementara waktu bagi menyelesaikan isu yang sedang berlaku.

Penutupan ini bermula pada 20 Jun 2017 hingga 21 Jun 2017. CIDOS boleh dicapai semula pada 22 Jun 2017 (00.01am).

Pihak kami memohon maaf di atas perkara ini. Sebarang kesulitan amatlah dikesali.

Sekian, terima kasih.
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Warga PSAS,
Makluman dan panduan aliran lalulintas kepada Staf semasa;
PROGRAM : HARI PENDAFTARAN PELAJAR BAHARU SESI JUN 2017
TARIKH : 5 JUN 2017 (Isnin)

MOHON PERHATIAN KEPADA SEMUA PELAJAR SENIOR
POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH BAGI SESI JUN 2017

Adalah dimaklumkan bahawa pendaftaran online (pengajian dan kursus) melalui SPMP bagi Sesi JUN 2017 akan bermula 29hb MEI 2017 (ISNIN).
Pelajar boleh membayar YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA (Jika ditawarkan) dan BAYARAN PELBAGAI bermula 25hb MEI 2017 (KHAMIS) dan perlu menunggu 36 jam untuk pendaftaran secara online di SPMP.
Sila CETAK maklumat pendaftaran seperti berikut untuk dibawa pada 09hb JUN 2017 (JUMAAT):

  1. Maklumat Pendaftaran Pelajar Senior PSAS 
  2. Slip Pengesahan  Pelajar Secara Online
  3. Slip Pendaftaran Kursus
  4. Slip Keputusan Peperiksaan Sesi Jun 2016
  5. Borang Lapor Diri Pelajar Senior

Semua pelajar DIWAJIBKAN hadir ke PSAS pada 09hb JUN 2017 (JUMAAT) dan perlu hadir mengikut jadual yang telah ditetapkan.


Tarikh

09hb Jun 2017

Hari

Jumaat

Masa

8.30 pagi – 12.00 tengahari

Tempat Pendaftaran

Di JABATAN INDUK MASING-MASING (JKA, JKM, JKE & JP)

Nota:
Jika pelajar mempunyai masalah pendaftaran, Jabatan Hal Ehwal Pelajar akan membuka kaunter di DEWAN KULIAH UTAMA dari jam 8.30 pg – 12.00 tengahari sahaja.

Dokumen yang perlu dibawa

  1. Slip Pengesahan  Pelajar Secara Online
  2. Slip Pendaftaran Kursus
  3. Slip Keputusan Peperiksaan Sesi Dis 2016
  4. Borang Lapor Diri Pelajar Senior

 

Serahkan keempat-empat dokumen ini kepada Penasihat Akademik untuk disimpan di dalam Fail Peribadi Pelajar.

MOHON RUJUK MAKLUMAN PENDAFTARAN PELAJAR SENIOR SESI JUN 2017.
Diingatkan juga, perkuliahan bagi Sesi JUN 2017 akan bermula pada 13hb JUN 2017 (SELASA) dan segala urusan pendaftaran perlu diselesaikan sebelum kuliah bermula.

Calon yang mengemukakan permohonan menerusi UPUOnline (http://upu.mohe.gov.my):
  • Semakan keputusan permohonan boleh dibuat di http://upu.mohe.gov.my mulai 15 Mei 2017 mulai jam 12 tengah hari.
  • Keputusan penempatan dan cetakan surat tawaran boleh dibuat di http://www.politeknik.edu.my mulai 20 Mei 2017.
  • Calon-calon yang gagal mendapat tawaran boleh membuat rayuan secara atas talian di http://upu.mohe.gov.my mulai 15 Mei 2017. Rayuan akan dibuka selama LIMA(5) hari sahaja dan ditutup pada 19 Mei 2017.
Calon yang mengemukakan permohonan menerusi Portal Pengambilan Pelajar Politeknik (http://www.politeknik.edu.my): Kami mendoakan kejayaan anda. Selamat datang ke Politeknik.


SUMBER: http://www.politeknik.edu.my
Kejohanan Sukan Staf PSAS 2017 (Fasa 1) akan berlangsung pada 23-25hb Mei 2017

Berikut adalah maklumat berkaitan Kejohanan ini. Sila Click link di bawah untuk muat turun.

1.    Peraturan Am Kejohanan
2.    Borang Pendaftaran

Sebarang pertanyaan boleh hubungi MCKoh / Shahdan (JSKK)

Assalamulaikum dan selamat sejahtera;

Perhatian kepada semua pelajar

 Adalah dimaklumkan bahawa keputusan penilaian akhir semester sesi DISEMBER 2016 boleh disemak bermula 8.00 pagi pada 03 Mei 2017 melalui www.psas.edu.my pada aplikasi SPMP.

Pelajar yang tidak berpuas hati dengan keputusan rasmi yang diumumkan boleh mengemukakan permohonan semakan semula skrip atau permohonan rayuan terhadap keputusan sebelum 16 Mei 2017 (Isnin ) jam 5.00 petang. Setiap permohonan akan dikenakan bayaran seperti berikut:

 

a.    Permohonan semak semula skrip jawapan peperiksaan akhir akan dikenakan bayaran RM 25.00 bagi setiap skrip yang ingin disemak. Sila gunakan borang semak skrip jawapan.

b.    Semua bentuk permohonan rayuan terhadap keputusan penilaian dikenakan bayaran RM 50.00 bagi setiap rayuan yang dikemukakan. Sila kemukakan surat permohonan bagi menyatakan maksud rayuan yang dipohon.


Bayaran hendaklah dikemukakan di atas nama “PENGARAH POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH” dakam bentuk wang pos.

Rujuk buku Buku Arahan-Arahan Peperiksaan dan Kaedah Penilaian pada perkara 32 mukasurat 37.

 

 Sekian dimaklumkan,

 Pegawai Peperiksaan PSAS

Berikut adalah Jadual Peperiksaan Akhir SESI DISEMBER 2016.  Semua pelajar yang akan menduduki peperiksaan akhir pada sesi ini perlu MENCETAK JADUAL RASMI  PSAS ini bagi rujukan tempat dan masa peperiksaan kelak. 








Sebagai makluman juga, jadual peperiksaan secara individu boleh disemak melalui Sistem SPMP dan pelajar dikehendaki MENCETAK SLIP JADUAL tersebut sebagai rujukan semasa menduduki peperiksaan nanti.

Selamat menduduki peperiksaan akhir.

Sukacita dimaklumkan bahawa Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) telah membuka tawaran biasiswa sukan KPT Sesi 2017. Permohonan atas talian (online) bermula pada 15hb Mac 2017 sehingga 30hb Mac 2017. Sebarang rayuan permohonan tidak akan dipertimbangkan. Untuk maklumat lanjut klik di sini.
Jabatan Sukan, Kokurikulum dan Kebudayaan (JSKK) Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS) telah membuka Sistem Pendaftaran Online Pelajar (Sesi Disember, 2016) bagi Kokurikulum (Laluan 1 & 2) (DRB/DRS/DRK) – SPMP i-KOKO Sesi Jun, 2017

Pendaftaran Awal Online Pelajar (Sesi Disember, 2016) bagi Kokurikulum (Laluan 1 & 2) (DRB/DRS/DRK)  – SPMP i-koko Sesi Jun, 2017 akan bermula seperti ketetapan berikut:


Tarikh Pendaftaran dibuka        : 1hb Mac, 2017
Tarikh Pendaftaran ditutup        : 31hb May, 2017

Pelajar-pelajar yang tidak mendaftar bagi Unit Beruniform (Laluan 2) Sesi Disember, 2016 adalah tidak dibenarkan untuk mendaftar Unit Beruniform (Laluan 2) Sesi Jun, 2017.  Tatacara proses pendaftaran awal Kokurikulum (Laluan 1 & 2) (DRB/DRS/DRK) adalah seperti dilampiran. Sekiranya pelajar-pelajar tidak mendaftar dalam tempoh masa yang telah ditetapkan, maka tindakan displin akan dikenakan kepada pelajar yang terlibat.

KAD DEBIT DISKAUN SISWA 1MALAYSIA (KADS1M) 2017 (PENGGANTIAN BAUCAR BUKU 1MALAYSIA)

LAYAK BAGI PELAJAR YANG AKTIF PADA 30 DISEMBER 2016
  • PELAJAR DIPLOMA POLITEKNIK
  • PELAJAR KSS POLITEKNIK
  • SARJANA MUDA POLITEKNIK (TIDAK MEMOHON BR1M)

Sila rujuk Lampiran

Kepada yang berminat untuk menyertai majlis ini sila dapatkan tiket berharga RM15.00 di Jabatan Pengajian Am BARU
Seperti di bawah:


English Unit of Sultan Azlan Shah Polytechnic is organising a talent... time competition in conjunction with the 2017 English Carnival. Particulars of the competition are as follow:

Date : 14 February 2017
Time : 2.00 pm to 5.00 pm
Venue : PSAS Main Hall

Interested to showcase your talent? You can register yourself before 10.2.2017 (latest before 5.00 pm) to the secretariat. Please consult Puan Ezat (JPA, extension number 4006) for the rules and regulations.

Please refer to the attachment :

Berminat untuk berniaga???? Tempat Terhad!!!

Tarikh : 23 Jan 2017
Hari : Isnin
Masa : 4.00 ptg – 10.00 malam

  • Khemah disediakan
  • Kerusi dan meja tidak disediakan

Sila hubungi Pn. Faizatul Absharizan Abu Bakar (016-319 1169) ????Mohd Khairul Anuar Shah Hasan (0132681231)???? untuk keterangan lanjut.


PTPTN agreement document collection will take place as follows:

Date     : 16 & 17 JANUARY 2017 (monday & tuesday)
Time       : 9:00 am – 4:00 pm
Venue    : HEP operational room

LIKE Facebook PolySport PSAS : poly sports psas

Welcome to poly sport

Opening hours: Monday – Friday

                                11am – 1pm

                                4pm – 7pm

Venue : Politeknik Sultan Azlan Shah

Phone number: 05- 4544431

Email: polysportspsas@gmail.com

FB : poly sports psas

Instagram : polysportspsas

Play for the country





Department of Sports, Curriculum and Culture PSAS will hold Indoor Sports Carnival Politeknik Sultan Azlan Shah (SUPSAS)– inter department which will be hold as follows:

 Time: 19-22hb Jan 2017

Venue : PSAS

Attached is the entry form

BADMINTON form SUPSAS 2017

  Netball form SUPSAS 2017

 Football form SUPSAS 2017

  Sepak takraw form SUPSAS 2017

  Table tennis form SUPSAS 2017

  Volleyball form SUPSAS 2017


Any enquiries, please contact our sports officer Ms Koh Mei Ching


A collaboration between e-Learning committee with UIDM will hold Edola Competition 2017,psas level starting 6th January 2017 – 24th February 2017. The competition is open to all students as participants and lecturers as the supervisors
There are two types of competition:

  1. eMicro Content Competition (video category – JKM only and animation category- open to all departments)
  2. TVET Tunes Competition (open to all departments)


Each department is required to submit MINIMUM 3 entries for each type of competition. NO LIMIT for maximum participation and no entry fee is charged. Lecturers are required to  read the attached rules of competition before supervising their students.

Attractive prizes await the winners for each competition and mystery gift will be given to the department with most participation.

The winner will represent PSAS to POLYTECHNIC MALAYSIA level this year.

Diploma leavers in Mechanical Engineering or with basic welding polytechnics are invited to apply. One month course in PSAS began in February 2017. The work placement, allowances and accommodation are provided throughout the courses. The fund is under HRDF



Interested to be professional welder?

Come and join our program

·         Heavy industry welding certification program

·         One month intensive program

·         career opportunities in the field of oil and gas are also waiting for you

Admission requirements:

·         diploma qualification

·         interested in the field of welding

·          high commitment

Certificate that you will receive:

·         Welder 3G SMAW process certified by AMERICAN WELDING SOCIETY(AWS)

·         TRAINING OF NDT-PENETRANT TESTING

·         AUTHORISED ENTRANT & STANDBY PERSON FOR CONFINED SPACE

REGISTER BEFORE 13/1/2017

PLEASE CONTACT

WAN MOHD NAGUIB BIN WAN ABD RAHMAN

POLCAM PSAS COORDINATOR

PHONE NUMBER: 0172598975

Students have the opportunity to represent PSAS on MSP tournament if selected during this tournament

 For any inquiries / registration please contact

EN NAZRI BIN MAHBOB( JKA ) – 0135025747
EN KAMAL BIN MAT DESA( JSKK) – 0195084759

Date       

:19 JANUARY 2017

Venue

:OLE-OLE SUPERBOWL, MYDIN , MERU , IPOH

Registration’s fee

: RM25.00

Tarikh pendaftaran  asrama pelajar  seperti berikut :

Tarikh

Masa

Lokasi

19.12.2016 ( ISNIN )

8.30 Pagi – 12.00 Tgh

Rehat

2.30 Ptg – 5.00 Ptg

Pejabat  penyelia asrama

 Keputusan:




CATATAN :       Pelajar dikehendaki membawa bersama Resit pembayaran dan Surat Akujanji Pelajar  yang telah dilengkapkan semasa hari  pendaftaran kamsis.

As attached





  • Open to all IPT, polytechnic and community college students
  • Video. Animation. Illustration
  • Multimedia video competition
  • Ministry of higher education and utusan online
  • 1st place RM10 000
  • 2nd place RM5 000
  • 3rd place RM 3 000
  • Consolation RM 1000 each (x10 prizes)
  • According to selected theme
  • Closing date (siri 1)
  • 15 February 2017





Multimedia video competition 2017

  1. open to all IPT, polytechnic and college community students
  2. group and individual participation
  3. multimedia video should be 2 to 4 minutes of duration
  4. can use various type of elements such as multimedia, video, animation and graphics
  5. participation form can be filled up on www.utusan.com.my/mulvec
  6. videos have to be uploaded in youtube and labelled ‘unlisted’
  7. video resolution must be more than 1080p
  8. posters and youtube url have to uploaded with the form
  9. completed forms have to be sent not later than 15th every end of month (every series)

For information: www.utusan.com.my/mulvec





Series 1

1.      Repayment of PTPTN

2.      CEO@faculty

3.      SSPN-i

4.      APEL

5.      BR1M

Series 2

1.      Community college produces champions

2.      Polytechnic alumni success stories

3.      Quality TVET graduates

4.      Graduates marketability

5.      Affordable housing

Series 3

1.      IPT sports

2.      Flexible learning

3.      Long life learning

4.       Disabled people in the eyes of the world

5.      Public transportation

TARIKH: 19 DISEMBER 2016 (ISNIN)
MASA: 9:00 PAGI – 3:00 PETANG
TEMPAT: BILIK MPP, KAFETARIA KAMSIS
 
* Sila pastikan dokumen telah lengkap diisi beserta setem hasil dan dokumen sokongan yang diperlukan (seperti   yang dinyatakan dalam senarai semak)
*2 set dokumen perjanjian (disusun mengikut nombor mukasurat)
*telah ditandatangan oleh saksi penerima biaya

MAKLUMAN

 

Rayuan permohonan menduduki kamsis pelajar senior ditangguhkan buat sementara waktu sehingga

16.12.2016 ( JUMAAT )  bagi memberi laluan kepada kemasukan pendaftaran pelajar baru .

Keputusan rayuan akan dikeluarkan selepas tarikh tersebut bergantung kepada kekosongan bilik   dikamsis

Rayuan  permohonan kamsis masih dibuka sehingga 5.12.2016 ( ISNIN )

 

Sebarang kesulitan amat dikesali

Sukacita dimaklumkan bahawa semua pelajar seperti dilampiran berikut berjaya menduduki KAMSIS.

Tarikh pendaftaran  asrama pelajar senior seperti berikut :

Tarikh

Masa

Lokasi

24.11.2016 ( KHAMIS )

8.30 Pagi – 12.00 Tgh
Rehat
2.30 Ptg – 5.00 Ptg

Pejabat  penyelia asrama

28.11.2016 ( ISNIN )

8.30 Pagi – 12.00 Tgh
Rehat
2.30 Ptg – 5.00 Ptg

Pejabat  penyelia asrama




Please be informed that 2 students PSAS has received the Baden Powell Award which is the highest award in Scouting recognized worldwide.

 The students are  MOHAMAD AZIRUL BIN ROSLI (15DET13F1019) and  MOHAMAD AMIR AZRI BIN MOHD FUAT (15DET14F1054) in conjunction with the parade and award of BADEN POWELL (BP AWARD) & Manikayu 2016 NATIONAL ASSOCIATION Rover Training Group TIMES TO-3 awarded by the Chief Scout, Tan Sri Dato 'Seri Paduka DR. Shafie Hj b. Hj Mohd Salleh in Lemi at Biotechnology Center, University of Malaya, Jebel on 20 November 2016.

 
 
 
Nurul Alnor Binti Ahmad Nasaer
Penolong Pesuruhjaya Daerah Politeknik Sultan Azlan Shah

MOHON PERHATIAN KEPADA SEMUA PELAJAR SENIOR

POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH BAGI SESI DISEMBER 2016

 

Adalah dimaklumkan bahawa pendaftaran online (pengajian dan kursus) melalui SPMP bagi Sesi DISEMBER 2016 akan bermula 24hb NOVEMBER 2016 (KHAMIS).

Pelajar boleh membayar YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA (Jika ditawarkan) dan BAYARAN PELBAGAI bermula 22hb November 2016 (Selasa) dan perlu menunggu 36 jam untuk pendaftaran secara online di SPMP.

Sila CETAK maklumat pendaftaran seperti berikut untuk dibawa pada 25hb November 2016 (JUMAAT):


  1. Maklumat Pendaftaran Pelajar Senior PSAS
  2. Slip Pengesahan  Pelajar Secara Online
  3. Slip Pendaftaran Kursus
  4. Slip Keputusan Peperiksaan Sesi Jun 2016
  5. Borang Lapor Diri Pelajar Senior

Semua pelajar DIWAJIBKAN hadir ke PSAS pada 25hb November 2016 (JUMAAT) dan perlu hadir mengikut jadual yang telah ditetapkan.

Tarikh

25hb November 2016

Hari

Jumaat

Masa

8.30 pagi hingga 12.00 tengahari

Tempat

Di JABATAN INDUK MASING-MASING (JKA, JKM, JKE & JP)

Dokumen yang perlu dibawa

1.     Slip Pengesahan  Pelajar Secara Online

2.     Slip Pendaftaran Kursus

3.     Slip Keputusan Peperiksaan Sesi Jun 2016

4.     Borang Lapor Diri Pelajar Senior

 

Serahkan keempat-empat dokumen ini kepada Penasihat Akademik di Jabatan masing-masing  untuk disimpan di dalam Fail Peribadi Pelajar.

 

 

MOHON RUJUK MAKLUMAN PENDAFTARAN PELAJAR SENIOR SESI DISEMBER 2016.

Diingatkan juga, perkuliahan bagi Sesi Disember 2016 akan bermula pada 28hb November 2016 (ISNIN) dan segala urusan pendaftaran perlu diselesaikan sebelum kuliah bermula.




 

Tarikh pendaftaran  asrama pelajar senior seperti berikut :
 
Tarikh
Masa
Lokasi
24.11.2016 ( KHAMIS )
8.30 Pagi – 12.00 Tgh
Rehat
2.30 Ptg – 5.00 Ptg
Pejabat  penyelia asrama
28.11.2016 ( ISNIN )
8.30 Pagi – 12.00 Tgh
Rehat
2.30 Ptg – 5.00 Ptg
Pejabat  penyelia asrama

KEPUTUSAN PENILAIAN SESI JUN 2016

Assalamulaikum dan selamat sejahtera;

Perhatian kepada semua pelajar

Adalah dimaklumkan bahawa keputusan penilaian akhir semester sesi JUN 2016 boleh disemak bermula 8.00 pagi pada 21 November 2016  melalui www.psas.edu.my pada aplikasi SPMP.

Pelajar yang tidak berpuas hati dengan keputusan rasmi yang diumumkan boleh mengemukakan permohonan semakan semula skrip atau permohonan rayuan terhadap keputusan sebelum 05 Disember 2016 (Isnin) jam 4.00 petang. Setiap permohonan akan dikenakan bayaran seperti berikut:

  1. Permohonan semak semula skrip jawapan peperiksaan akhir akan dikenakan bayaran RM 25.00 bagi setiap skrip yang ingin disemak. Sila gunakan borang semak skrip jawapan.

 

  1. Semua bentuk permohonan rayuan terhadap keputusan penilaian dikenakan bayaran RM 50.00 bagi setiap rayuan yang dikemukakan. Sila kemukakan surat permohonan bagi menyatakan maksud rayuan yang dipohon.

Bayaran hendaklah dikemukakan di atas nama “PENGARAH POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH” dakam bentuk wang pos.

Rujuk buku Buku Arahan-Arahan Peperiksaan dan Kaedah Penilaian pada perkara 32 mukasurat 37.


Sekian dimaklumkan,

Pegawai Peperiksaan PSAS

Untuk makluman semua, Polyskills PSAS telah menghantar 3 bidang penyertaan ke Pertandingan Kemahiran Polyskills 2016 yang diadakan di Politeknik Merlimau, Melaka pada 14 Nov hingga 17 Nov 2016.

 Berikut adalah keputusan yang telah diperolehi:

BIL.

BIDANG

NAMA PESERTA

NAMA JURULATIH

KEPUTUSAN

1.

Computer Aided Design (CAD)

Muhammad Nasrul Hakimi Bin Muhammad Hilmi - 15DTP16F1001

En. Mohammad Firdaus Bin Mohammed Azmi (JKM)

Tempat Kedua (Naib Johan)

2.

IT Network System Administrator

1. Mohamad Shahril Bin Saleh 15DET16F1026

2. Norshila Binti Kamarudin – 15DEP15F1027

 

En. Sharizat Bin Mokhtar (JKE)

Kemenangan belum memihak kepada PSAS

3.

Mechatronics

1. Saifuddin Bin Sahidin – 15DET14F1097

2. Mohamad Wahyu Bin Idris – 15DET14F1086

 

En. Fauzi Bin Ghani (JKE)

Kemenangan belum memihak kepada PSAS

 Bagi pihak Polyskills PSAS, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang telah banyak membantu dalam semua perkara bagi menjayakan program Polyskills 2016 ini.



PELAJAR BAHARU PRA DIPLOMA SAINS DAN PRA DIPLOMA PERDAGANGAN SESI DISEMBER 2016:

1. MEMUAT TURUN DAN MENCETAK DOKUMEN BERIKUT:

  • Surat Panggilan Pelajar Baharu PRA DIPLOMA SAINS DAN PRA DIPLOMA PERDAGANGAN SESI DISEMBER 2016 
  • Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu SESI DISEMBER 2016 
  • Borang Hal Ehwal Pelajar (Pendaftaran) (BHEP 1-BHEP 7) 
  • Borang Lapor Diri Pelajar Baharu 

 

2. Tarikh pendaftaran adalah seperti berikut:

KATEGORI PROGRAM

TARIKH DAFTAR

Pra Diploma (PRA DIPLOMA SAINS DAN PRA DIPLOMA PERDAGANGAN)

28 NOVEMBER 2016 (ISNIN)
(rujuk surat panggilan pelajar baharu)

3. Membuat pembayaran di mana-mana cawangan Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB).
(Rujuk Maklumat Bayaran dalam Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu atau rujuk di Surat Panggilan Pelajar Baharu SESI DISEMBER 2016)

PERINGATAN SEBELUM PENDAFTARAN:
 

  • BAWA DOKUMEN ASAL: Kad Pengenalan, Surat Tawaran, Sijil-sijil Kokurikulum, dan Slip Keputusan / Sijil Peperiksaan (BAGI LEPASAN SPM) @ Transkrip / Slip Keputusan Peperiksaan Semester Akhir (BAGI LULUSAN LEPASAN POLITEKNIK DAN KOLEJ KOMUNITI dan LEPASAN DIPLOMA POLITEKNIK) pada hari pendaftaran untuk semakan.

PENDAFTARAN ANDA AKAN DITOLAK SEKIRANYA ANDA GAGAL MENUNJUKKAN DOKUMEN-DOKUMEN ASAL TERSEBUT.

Kementerian Pendidikan Tinggi  juga berhak menarik balik tawaran tempat pengajian di Politeknik Sultan Azlan Shah sekiranya terdapat percanggahan maklumat di antara dokumen asal dengan maklumat yang telah anda berikan ke Kementerian Pendidikan Tinggi semasa memohon ke Politeknik

  • LENGKAPKAN SEMUA BORANG yang terdapat di dalam Buku Panduan Pendaftaran ini sebelum diserahkan kepada pihak PSAS pada hari pendaftaran.

 

  • Jika terdapat percanggahan maklumat, calon MASIH TIDAK BOLEH MEMBAYAR YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA dan BAYARAN PELBAGAI. Untuk memastikan BJT diterima dengan cepat oleh pihak JHEP PSAS, mohon agar calon dapat menggunakan PERKHIDMATAN COURIER ATAU POS LAJU.
  • Pembayaran YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA DAN BAYARAN PELBAGAI POLITEKNIK PERLU DILAKUKAN SEBELUM HADIR MENDAFTAR ke politeknik untuk mengelakkan sebarang kesulitan semasa mendaftar.

 

  • Politeknik tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kesilapan yang dibuat tanpa merujuk kepada Jabatan Hal Ehwal Pelajar PSAS.
  • Kesilapan pembayaran adalah tanggungjawab calon pelajar sendiri. Sebarang tuntutan semula bayaran tidak akan dilayan.

 

  • Melaksanakan proses pendaftaran online melalui Sistem Pengurusan Maklumat Pelajar (SPMP) selepas 36 jam membuat pembayaran di Bank Islam.
  • Sistem SPMP akan diaktifkan mulai 08 NOVEMBER 2016 (SELASA)
  • Cetakan Pengesahan SPMP perlu di bawa pada hari pendaftaran.
  • Melapor diri di PSAS pada hari pendaftaran yang telah ditetapkan. Pastikan calon membawa bersama dokumen berikut dan mengikut Senarai Semak Dokumen di dalam Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu SESI DISEMBER 2016.
  • Slip Pengesahan Dalam Talian (online)
  • Borang Lapor Diri Pelajar Baharu
  • Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu
  • Borang Hal Ehwal Pelajar (Pendaftaran) (BHEP 1- BHEP 7)
  • Slip BayaranYuran Pengajian, Yuran Asrama dan Bayaran Pelbagai
  • Sijil-sijil asal dan salinan
  • Gambar berukuran passport. Gambar mesti mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan oleh Politeknik Sultan Azlan Shah.

 

SELAMAT DATANG KE POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH

PELAJAR BAHARU DIPLOMA PENUH SESI DISEMBER 2016:

Calon-calon pelajar DIKEHENDAKI melaksanakan perkara berikut:

1. MEMUAT TURUN DAN MENCETAK DOKUMEN BERIKUT:

  • Surat Panggilan Pelajar Baharu DIPLOMA PENUH (LULUSAN SPM dan SELAIN SPM (SIJIL POLITEKNIK / SIJIL KOLEJ KOMUNITI / SIJIL ILKA / SIJIL SKM / PRA DIPLOMA)) dan Manual Pendaftaran Online (SPMP) SESI DISEMBER 2016 
  • Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu SESI DISEMBER 2016 
  • Borang Hal Ehwal Pelajar (Pendaftaran) (BHEP 1-BHEP 7) 
  • Borang Lapor Diri Pelajar Baharu 

 

2. Tarikh pendaftaran adalah seperti berikut:

KATEGORI PROGRAM

TARIKH DAFTAR

Diploma bagi LULUSAN SPM / LULUSAN SIJIL POLITEKNIK / SIJIL KOLEJ KOMUNITI/ LULUSAN PRA DIPLOMA / LULUSAN SIJIL ILKA / LULUSAN SIJIL SKM

21 NOVEMBER 2016 (ISNIN)
(rujuk surat panggilan pelajar baharu)

3. Membuat pembayaran di mana-mana cawangan Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB).
(Rujuk Maklumat Bayaran dalam Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu atau rujuk di Surat Panggilan Pelajar Baharu SESI DISEMBER 2016)

PERINGATAN SEBELUM PENDAFTARAN:
 

  • BAWA DOKUMEN ASAL: Kad Pengenalan, Surat Tawaran, Sijil-sijil Kokurikulum, dan Slip Keputusan / Sijil Peperiksaan (BAGI LEPASAN SPM) @ Transkrip / Slip Keputusan Peperiksaan Semester Akhir (BAGI LULUSAN LEPASAN POLITEKNIK DAN KOLEJ KOMUNITI dan LEPASAN DIPLOMA POLITEKNIK) pada hari pendaftaran untuk semakan.

PENDAFTARAN ANDA AKAN DITOLAK SEKIRANYA ANDA GAGAL MENUNJUKKAN DOKUMEN-DOKUMEN ASAL TERSEBUT.

Kementerian Pendidikan Tinggi  juga berhak menarik balik tawaran tempat pengajian di Politeknik Sultan Azlan Shah sekiranya terdapat percanggahan maklumat di antara dokumen asal dengan maklumat yang telah anda berikan ke Kementerian Pendidikan Tinggi semasa memohon ke Politeknik

  • LENGKAPKAN SEMUA BORANG yang terdapat di dalam Buku Panduan Pendaftaran ini sebelum diserahkan kepada pihak PSAS pada hari pendaftaran.

 

  • Jika terdapat percanggahan maklumat, calon MASIH TIDAK BOLEH MEMBAYAR YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA dan BAYARAN PELBAGAI. Untuk memastikan BJT diterima dengan cepat oleh pihak JHEP PSAS, mohon agar calon dapat menggunakan PERKHIDMATAN COURIER ATAU POS LAJU.
  • Pembayaran YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA DAN BAYARAN PELBAGAI POLITEKNIK PERLU DILAKUKAN SEBELUM HADIR MENDAFTAR ke politeknik untuk mengelakkan sebarang kesulitan semasa mendaftar.

 

  • Politeknik tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kesilapan yang dibuat tanpa merujuk kepada Jabatan Hal Ehwal Pelajar PSAS.
  • Kesilapan pembayaran adalah tanggungjawab calon pelajar sendiri. Sebarang tuntutan semula bayaran tidak akan dilayan.

 

  • Melaksanakan proses pendaftaran online melalui Sistem Pengurusan Maklumat Pelajar (SPMP) selepas 36 jam membuat pembayaran di Bank Islam.
  • Sistem SPMP akan diaktifkan mulai 08 NOVEMBER 2016 (SELASA)
  • Cetakan Pengesahan SPMP perlu di bawa pada hari pendaftaran.
  • Melapor diri di PSAS pada hari pendaftaran yang telah ditetapkan. Pastikan calon membawa bersama dokumen berikut dan mengikut Senarai Semak Dokumen di dalam Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu SESI DISEMBER 2016.
  • Slip Pengesahan Dalam Talian (online)
  • Borang Lapor Diri Pelajar Baharu
  • Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu
  • Borang Hal Ehwal Pelajar (Pendaftaran) (BHEP 1- BHEP 7)
  • Slip BayaranYuran Pengajian, Yuran Asrama dan Bayaran Pelbagai
  • Sijil-sijil asal dan salinan
  • Gambar berukuran passport. Gambar mesti mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan oleh Politeknik Sultan Azlan Shah.

 

SELAMAT DATANG KE POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH

PENDAFTARAN ONLINE PELAJAR BAHARU
SESI DISEMBER 2016 MELALUI SPMP
DIBUKA MULAI 08 NOVEMBER 2016 di http://spmp.psas.edu.my/uspmp2/logindaftarbaru.jsp

KATEGORI PELAJAR ( Pilih salah satu kategori)

PELAJAR BAHARU DIPLOMA PENUH SESI DISEMBER 2016

PELAJAR BAHARU PRA DIPLOMA PERDAGANGAN DAN PRA DIPLOMA SAINS SESI DISEMBER 2016

Bahagian Pengambilan Pelajar, Jabatan Pendidikan Politeknik dengan kejasama  Jabatan Hal Ehwal Pelajar Politeknik Malaysia
telah membuka tawaran kemasukan ke Politeknik secara walk in bermula minggu ini sehingga tarikh pendaftaran pelajar baharu bagi SESI DISEMBER 2016  pada 21 November 2016 .

Mana –mana pelajar yang melepasi syarat minimum boleh datang ke Jabatan Hal- Ehwal Pelajar, Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS) pada hari bekerja bermula jam 8 pagi hingga 5 petang untuk mengisi borang permohonan.

Calon diminta untuk  membawa salinan kad pengenalan, salinan keputusan SPM/keputusan peperiksaan dari Kolej Komuniti/Institut Latihan yang lain seperti dari ILP,PERDA_TECH dan setara dengannya iaitu SKM Tahap 3. Bagi pelajar lepasan selain SPM, yang belum menghadiri majlis konvokesyen tetapi telah tamat pengajian, mohon dapatkan surat pengesahan tamat pengajian daripada institusi masing-masing dan bawa bersama semasa membuat permohonan  kemasukan ke politeknik.
 
Pada 2hb November 2016, permohonan kemasukan secara walk in perdana akan dilakukan serentak di  semua politeknik Malaysia, calon- calon yang melepasi syarat boleh hadir ke Jabatan Hal Ehwal Pelajar Politeknik berdekatan atau terus hadir ke Jabatan Hal Ehwal Pelajar PSAS atau boleh menghubungi pegawai kami,  Pn.Rahimah bt Ibrahim atau Pn. Noraimi bt Ahmad ( Pengawai Pengambilan ) di talian 05-4544431 sambungan 4107 untuk membuat semakan kelayakan.




Maklumat Kepada Semua PA Semester 1

Aktiviti Minggu Ini (17-21 Oktober 2016)

PA sila maklumkan kepada pelajar di bawah jagaan masing-masing untuk membuat Penilaian Keberkesanan SPak melalui sistem SPMP IPAD mulai hari ini.

Berikut adalah Jadual Jeperiksaan Akhir SESI JUN 2016.  Semua pelajar yang akan menduduki peperiksaan akhir pada sesi ini perlu MENCETAK JADUAL RASMI  PSAS ini bagi rujukan tempat dan masa peperiksaan kelak.  







Sebagai makluman juga, jadual peperiksaan secara individu boleh disemak melalui Sistem SPMP dan pelajar dikehendaki MENCETAK SLIP JADUAL tersebut sebagai rujukan semasa menduduki peperiksaan nanti.

Selamat menduduki peperiksaan akhir.


*Perhatian:  TIADA PEPERIKSAAN DILAKSANAKAN PADA 04.11.2015 DI PSAS KERANA HARI TERSEBUT ADALAH HARI CUTI UMUM KEPUTERAAN SULTAN PERAK.

Sekian, Terima Kasih

Pegawai Peperiksaan
Politeknik Sultan Azlan Shah

Pertandingan Produk Inovasi Pelajar PSAS (PPIn 16) Siri 2/2016

Tarikh : 12/10/2016
Tempat : Dewan Serbaguna, PSAS


Program ini akan dijalankan oleh Unit Keushawanan (Entrepreneurial Management Centre (EMaC)). Program ini akan dijalankan pada 5-7 Okt 2016. Segala pertanyaan boleh ditanya terus kepada Unit Keusahwanan
Pn Hjh. Norhayati Hj. Mohamed Nor (JP)- norhayati_mohd@psas.edu.my
Pn Zakiah Aksah (JKA) - zakiah@psas.edu.my

PERMOHONAN MENDUDUKI KAMSIS BAGI SESI DISEMBER 2016
Borang serta syarat-syarat permohonan boleh dibuat melalui
http://spmp.psas.edu.my/
Tarikh tutup permohonan adalah pada 28 OKTOBER 2016 (JUMAAT)
Pemohon Dinasihatkan Membaca Dengan Teliti Arahan Di Bawah Sebelum Mengisi Borang

 

Sukacita dimaklumkan bahawa Jabatan Sukan, Kokurikulum dan Kebudayaan (JSKK) Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS) telah membuka Sistem Pendaftaran Online Pelajar (Sesi Jun, 2016) bagi Kokurikulum (Laluan 1 & 2) (DRB/DRS/DRK) – SPMP i-KOKO Sesi Disember, 2016 (Sila rujuk lampiran 1). Sehubungan itu, mohon jasa baik tuan/puan untuk mempamerkan maklumat tersebut ke dalam portal PSAS bagi memastikan pendataran online pelajar Berjaya dilaksanakan. Pendaftaran Awal Online Pelajar bagi Kokurikulum (Laluan 1 & 2) (DRB/DRS/DRK)  – SPMP i-koko Sesi Disember, 2016 akan bermula seperti ketetapan berikut:

Tarikh Pendaftaran dibuka        : 28hb September, 2016
Tarikh Pendaftaran ditutup        : 18hb November, 2016

3.         Selain itu, pelajar-pelajar yang tidak mendaftar bagi Unit Beruniform      (Laluan 2) Sesi Jun, 2016 adalah tidak dibenarkan untuk mendaftar Unit Beruniform (Laluan 2) Sesi Disember, 2016.  Tatacara proses pendaftaran awal Kokurikulum (Laluan 1 & 2) (DRB/DRS/DRK) adalah seperti dilampiran. Sekiranya pelajar-pelajar tidak mendaftar dalam tempoh masa yang telah ditetapkan, maka tindakan displin akan dikenakan kepada pelajar yang terlibat. Sebarang kesulitan berkaitan pendaftaran boleh dirujuk terus di Jabatan Sukan, Kokurikulum dan Kebudayaan (JSKK).

4.         Kerjasama, pertimbangan dan perhatian dari pihak tuan/puan amatlah dihargai dan saya dahulukan dengan ucapan ribuan  terima kasih
Permohonan zakat pelajar bermula sesi Jun 2016 secara online boleh dilayari melalui pautan berikut:

Link                                        : http://zakat.jaguh.net/
Perkara                                 : Permohonan Zakat pelajar PSAS untuk sesi Jun 2016
Tarikh permohonan        : 3 – 21 Oktober 2016
Yang layak memohon     : Semua Pelajar PSAS beragama Islam (tidak termasuk semester 1) – keutamaan diberi kepada yang lebih memerlukan
Arahan                                 : Pelajar di minta mengisi semua maklumat yang diminta dengan lengkap beserta dengan dokumen sokongan yang diperlukan untuk tujuan pengesahan dan saringan kelayakan.

Sektor Strategik Jabatan Pendidikan Politeknik akan menganjurkan PERSIDANGAN PERANCANGAN TEKNIKAL POLITEKNIK 2016. Persidangan yang dianjurkan secara tahunan ini, diurusetiakan oleh Bahagian Perancangan Politeknik (BPP). Persidangan ini diadakan bagi memberi peluang dan menyediakan platform khususnya kepada Pengurusan Atasan/Pegawai-Pegawai Kanan di JPP dan Politeknik dalam berkongsi ilmu, amalan, pengalaman, kemahiran dan idea inovatif ke arah mewujudkan sistem pendidikan abad ke 21 yang terkini bagi melahirkan graduan TVET berkualiti. Ini adalah selari dengan keberhasilan yang diharapkan di dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2015-2025 (Pendidikan Tinggi).

untuk maklumat lanjut sila layari

http://pptp.mypoliteknik.edu.my



sila muat turun dokumen berkenaan Istiadat Konvokesyen Ke-14.

Untuk pembayaran sila ikuti tatacara seperti di lampiran...

Dear all, English Week 2016 is here!!!! Please refer to the Facebook official website for further information and registration!

https://www.facebook.com/EnglishWEEKPSAS2016/

 

Sukacita dimaklumkan bahawa, senarai nama pensyarah dan pelajar Kokurikulum Laluan 1 dan Laluan 2 (DRB/DRS/DRK) bagi Sesi Jun, 2016 telah dikeluarkan oleh Jabatan Sukan, Kokurikulum dan Kebudayaan (JSKK) Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS) mengikut kursus yang ditawarkan bagi Sesi Jun, 2016. Untuk makluman proses Pembelajaran dan Pengajaran (P&P) akan bermula pada 29hb Jun, 2016 (Rabu) 2.00 petang.

Berikut merupakan pautan untuk memuatturun maklumat tersebut:

1. Senarai Nama Pensyarah
2. DRS SESI JUN 2016
3. DRK SESI JUN 2016
4. DRB SESI JUN 2016


Para pelajar semester 1 boleh menggunakan sistem CIDOS 2.5 dengan menggunakan No IC sebagai username dan password. Jika pelajar masih tidak dapat log in, sila ke Unit ICT.

Dilampirkan Manual Cidos .

Pendaftaran boleh dibuat bermula pada 20 Jun 2016 sehingga 23 Jun 2016. Kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan nama anda akan di ganti dengan pelajar lain.

*bagi pelajar yang tidak berjaya boleh menghantar surat rayuan beserta dengan dokumen sokongan kepada ketua warden bermula 24/06/2016 sehingga 29/06/2016.

kemasukan pelajar senior perempuan bagi sesi jun 2016 tidak berjaya kerana kamsis tiada kekosongan bagi pelajar perempuan.




maklumat seperti dibawah..

 

PENDAFTARAN ONLINE PELAJAR BAHARU
SESI JUN 2016 MELALUI SPMP
DIBUKA MULAI 06 JUN 2016 di http://spmp.psas.edu.my/uspmp2/logindaftarbaru.jsp

Calon-calon DIKEHENDAKI melaksanakan perkara berikut:

1. Memuat turun dan mencetak dokumen berikut :-

  • Surat Panggilan Pelajar Baharu LEPASAN SPM dan Manual Pendaftaran Online (SPMP) SESI JUN 2016. Sila klik Di Sini.
  • Surat Panggilan Pelajar Baharu PRA DIPLOMA dan LEPASAN SELAIN SPM (SIJIL POLITEKNIK / SIJIL KOLEJ KOMUNITI / SIJIL ILKA / SIJIL SKM / PRA DIPLOMA) dan Manual Pendaftaran Online (SPMP) SESI JUN 2016. Sila klik Di Sini.
  • Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu SESI JUN 2016. Sila klik Di Sini.
  • Borang Hal Ehwal Pelajar (Pendaftaran) (BHEP 1-BHEP 7). Sila klik Di Sini.
  • Borang Lapor Diri Pelajar Baharu. Sila klik Di Sini.

2. Mohon maklum tarikh-tarikh pendaftaran berikut:

KATEGORI PROGRAM

TARIKH DAFTAR

Diploma bagi LULUSAN SPM (bagi KATEGORI A dan KATEGORI B)

13 JUN 2016 (ISNIN)
(rujuk surat panggilan pelajar baharu)

a) Pra Diploma (Pra Diploma Perdagangan)
b)  LULUSAN SIJIL POLITEKNIK / SIJIL KOLEJ KOMUNITI/ LULUSAN PRA DIPLOMA / LULUSAN SIJIL ILKA / LULUSAN SIJIL SKM 

(bagi KATEGORI C, KATEGORI D dan KATEGORI Z)

20 JUN 2016 (ISNIN)
(rujuk surat panggilan pelajar baharu)

3. Membuat pembayaran di mana-mana cawangan Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB).

(Rujuk Maklumat Bayaran dalam Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu atau rujuk di Surat Panggilan Pelajar Baharu SESI JUN 2016)

4. DIPERINGATKAN AGAR CALON PELAJAR DAPAT MEMASTIKAN KATEGORI MASING-MASING UNTUK MEMUDAHKAN PENDAFTARAN. KATEGORI CALON PELAJAR ADALAH SEPERTI BERIKUT:

     a) KATEGORI A - Bagi Lepasan SPM Tahun 2015
     b) KATEGORI B - Bagi Lepasan SPM Tahun 2013 / 2014 
     c) KATEGORI C - Bagi Lepasan SPM Tahun 2012 atau sebelum
     d) KATEGORI D - Bagi Lepasan SPM Tahun 2013/2014 dengan ulangan
     e) KATEGORI Z - Pra Diploma / Selain SPM

PERINGATAN SEBELUM PENDAFTARAN:
 

  • BAWA DOKUMEN ASAL: Kad Pengenalan, Surat Tawaran, Sijil-sijil Kokurikulum, dan Slip Keputusan / Sijil Peperiksaan (BAGI LEPASAN SPM) @ Transkrip / Slip Keputusan Peperiksaan Semester Akhir (BAGI LULUSAN LEPASAN POLITEKNIK DAN KOLEJ KOMUNITI dan LEPASAN DIPLOMA POLITEKNIK) pada hari pendaftaran untuk semakan.


P
ENDAFTARAN ANDA AKAN DITOLAK SEKIRANYA ANDA GAGAL MENUNJUKKAN DOKUMEN-DOKUMEN ASAL TERSEBUT.

Kementerian Pendidikan Tinggi  juga berhak menarik balik tawaran tempat pengajian di Politeknik Sultan Azlan Shah sekiranya terdapat percanggahan maklumat di antara dokumen asal dengan maklumat yang telah anda berikan ke Kementerian Pendidikan Tinggi semasa memohon ke Politeknik

  • LENGKAPKAN SEMUA BORANG yang terdapat di dalam Buku Panduan Pendaftaran ini sebelum diserahkan kepada pihak PSAS pada hari pendaftaran.

 

  • BAGI PELAJAR PRA DIPLOMA DAN SELAIN SPM, Jika terdapat percanggahan maklumat, calon MASIH TIDAK BOLEH MEMBAYAR YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA dan BAYARAN PELBAGAI. Untuk memastikan BJT diterima dengan cepat oleh pihak JHEP PSAS, mohon agar calon dapat menggunakan PERKHIDMATAN COURIER ATAU POS LAJU.
  • Pembayaran YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA DAN BAYARAN PELBAGAI POLITEKNIK PERLU DILAKUKAN SEBELUM HADIR MENDAFTAR ke politeknik untuk mengelakkan sebarang kesulitan semasa mendaftar.

 

  • Politeknik tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kesilapan yang dibuat tanpa merujuk kepada Jabatan Hal Ehwal Pelajar PSAS.
  • Kesilapan pembayaran adalah tanggungjawab calon pelajar sendiri. Sebarang tuntutan semula bayaran tidak akan dilayan.

 

  • Melaksanakan proses pendaftaran online melalui Sistem Pengurusan Maklumat Pelajar (SPMP) selepas 36 jam membuat pembayaran di Bank Islam.
  • Sistem SPMP akan diaktifkan mulai 06 JUN 2016 (ISNIN)
  • Cetakan Pengesahan SPMP perlu di bawa pada hari pendaftaran.
  • Melapor diri di PSAS pada hari pendaftaran yang telah ditetapkan. Pastikan calon membawa bersama dokumen berikut dan mengikut Senarai Semak Dokumen di dalam Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu SESI JUN 2016.
  • Slip Pengesahan Dalam Talian (online)
  • Borang Lapor Diri Pelajar Baharu
  • Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu
  • Borang Hal Ehwal Pelajar (Pendaftaran) (BHEP 1- BHEP 7)
  • Slip BayaranYuran Pengajian, Yuran Asrama dan Bayaran Pelbagai
  • Sijil-sijil asal dan salinan
  • Gambar berukuran passport. Gambar mesti mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan oleh Politeknik Sultan Azlan Shah.

 

SELAMAT DATANG KE POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH

MOHON PERHATIAN KEPADA SEMUA PELAJAR SENIOR
POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH BAGI SESI JUN 2016

Adalah dimaklumkan bahawa pendaftaran online (pengajian dan kursus) melalui SPMP bagi Sesi JUN 2016 akan bermula 06hb Jun 2016 (ISNIN).
Pelajar boleh membayar YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA (Jika ditawarkan) dan BAYARAN PELBAGAI bermula 03hb Jun 2016 (Jumaat) dan perlu menunggu 36 jam untuk pendaftaran secara online di SPMP.
Sila CETAK maklumat pendaftaran seperti berikut untuk dibawa pada 17hb Jun 2016 (JUMAAT):

  1. Maklumat Pendaftaran Pelajar Senior PSAS
  2. Slip Pengesahan  Pelajar Secara Online
  3. Slip Pendaftaran Kursus
  4. Borang Lapor Diri Pelajar Senior

 

Semua pelajar DIWAJIBKAN hadir ke PSAS pada 17hb Jun 2016 (JUMAAT) dan perlu hadir mengikut jadual yang telah ditetapkan.


Tarikh

17 Jun 2016

Hari

Jumaat

Masa

8.30 am – 9.30 am – semester 2

9.30 am – 10.30 am – semester 3

10.30 am – 11.30 am – semester 5

11.30 am – 12.30 pm – semester 4 dan 6

Tempat

DEWAN SERBAGUNA, POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH

Dokumen yang perlu dibawa

  1. Slip Pengesahan Pelajar Secara Online
  2. Borang Lapor Diri Pelajar Senior . Sila klik di sini.
  3. Slip Pendaftaran Kursus

 

Serahkan ketiga-tiga dokumen ini kepada Penasihat Akademik di Jabatan masing-masing SELEPAS PENDAFTARAN DI DEWAN SERBAGUNA untuk disimpan di dalam Fail Peribadi Pelajar.

 

MOHON RUJUK MAKLUMAN PENDAFTARAN PELAJAR SENIOR SESI JUN 2016. Sila klik disini.

Diingatkan juga, perkuliahan bagi Sesi Jun 2015 akan bermula pada 20hb Jun 2016 (ISNIN) dan segala urusan pendaftaran perlu diselesaikan sebelum kuliah bermula.

Assalamulaikum dan selamat sejahtera;
Perhatian kepada semua pelajar
Adalah dimaklumkan bahawa keputusan penilaian akhir semester sesi DISEMBER 2015 boleh disemak bermula 8.00 pagi pada 10 Mei 2016 melalui www.psas.edu.my pada aplikasi SPMP.
Pelajar yang tidak berpuas hati dengan keputusan rasmi yang diumumkan boleh mengemukakan permohonan semakan semula skrip atau permohonan rayuan terhadap keputusan sebelum 23 Mei 2016 (Isnin ) jam 4.30 petang. Setiap permohonan akan dikenakan bayaran seperti berikut:
  • Permohonan semak semula skrip jawapan peperiksaan akhir akan dikenakan bayaran RM 25.00 bagi setiap skrip yang ingin disemak. Sila gunakan borang semak skrip jawapan.
  • Semua bentuk permohonan rayuan terhadap keputusan penilaian dikenakan bayaran RM 50.00 bagi setiap rayuan yang dikemukakan. Sila kemukakan surat permohonan bagi menyatakan maksud rayuan yang dipohon.
Bayaran hendaklah dikemukakan di atas nama “PENGARAH POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH” dakam bentuk wang pos. 
Rujuk buku Buku Arahan-Arahan Peperiksaan dan Kaedah Penilaian pada perkara 32 mukasurat 37. 
Sekian dimaklumkan,
Pegawai Peperiksaan PSAS
Tahniah Pispa Psas atas usaha anda dalam 3rd MalPCiDAC 2016 yang berjaya mendapat tempat dalam Naib Johan Kawad Kaki, Naib Johan Pispa Got Talent & tempat ketiga keseluruhan MalPCiDAC 2016.

Keratan akhbar - Utusan Malaysia




Berikut adalah Jadual Jeperiksaan Akhir SESI DISEMBER 2015.  Semua pelajar yang akan menduduki peperiksaan akhir pada sesi ini perlu mencetak jadual ini bagi rujukan tempat dan masa peperiksaan kelak.  Sebagai makluman juga, jadual peperiksaan secara individu boleh disemak melalui Sistem SPMP

“Semua pelajar PSAS dipelawa untuk memohon bagi pertimbangan. Pemohon perlu meneliti senarai semak yang dilampirkan bagi memastikan dokumen yang diperlukan dihantar dengan lengkap. Permohon yang terdiri daripada pelajar yang menghuni KAMSIS dikehendaki menghantar borang permohonan DI PEJABAT WARDEN. Tarikh tutup permohonan adalah pada 29 Mac 2016 dan pastikan borang sampai pada atau sebelum tarikh tersebut.”. Pelajar yang layak akan dipanggil untuk temuduga JPKK pada 31 Mac 2016 di Pejabat Warden.

**Bagi pelajar yang sedang menjalani latihan industri :

SERAHAN MELALUI POS
Permohonan melalui pos boleh dialamatkan kepada :
Ketua Felo (Permohonan Kolej Kediaman)
Pejabat Asrama
Politeknik Sultan Azlan Shah
35950 Behrang
Perak Darul Ridzuan

BORANG PERMOHONAN AHLI JPKK

 

Borang serta syarat-syarat permohonan boleh dibuat melalui

http://spmp.psas.edu.my/

Tarikh tutup permohonan adalah pada 15 April 2016 (JUMAAT)

 

Pemohon Dinasihatkan Membaca Dengan Teliti Arahan Di Bawah Sebelum Mengisi Borang

 

 1    SENARAI DOKUMEN SOKONGAN YANG DIPERLUKAN

 

Bil.

Senarai Dokumen

Penghuni Semasa

Penghuni Sesi² Lepas

1.

Salinan Kad Keluar Bermalam yang telah disahkan oleh Warden Aras

\

 

2.

Salinan Penyata Gaji Bapa/Penjaga yang telah disahkan oleh Penasihat Akademik

\

\

3.

Salinan Kad/Sijil Aktiviti yang telah disahkan

\

\

4.

Salinan Slip Keputusan Peperiksaan terkini yang telah disahkan oleh Penasihat Akademik

 

\

5.

Salinan Kad kehadiran Pusat Islam/Kuliah Moral

   \

 

 

2.    PERHATIAN DAN MAKLUMAN KEPADA PEMOHON

2.1Pejabat Asrama berhak meminta apa-apa dokumen tambahan sekiranya diperlukan dan menolak mana-mana permohonan yang tidak lengkap dan tidak memenuhi syarat yang ditetapkan.

 

2.2Membuat Kenyataan Yang Tidak Betul Atau Tidak Benar Atau Mengemukakan Dokumen Palsu akan menyebabkan permohonan ditolak serta merta manakala pemohon akan disenaraihitamkan daripada mengemukakan permohonan baru.

 

3.    PENGESAHAN DOKUMEN

 

3.1Sila bawa bersama dokumen asal berserta salinan dokumen bagi tujuan pengesahan oleh pegawai berkenaan.

 

3.2Sila pastikan SEMUA salinan dokumen di atas telah disahkan oleh pegawai yang berkenaan lengkap dengan nama, jawatan dan cop rasmi pengesah.

 

4.    CARA PERMOHONAN DAN PENGHANTARAN DOKUMEN SOKONGAN

 

Permohonan bagi penghuni semasa hendaklah dibuat melalui SPMP (Online) dan perlu dicetak serta dihantar bersama dokumen sokongan ke PEJABAT WARDEN selewat-lewatnya sebelum atau pada tarikh tutup permohonan jam 11 malam.

 

SERAHAN BORANG DAN DOKUMEN SOKONGAN MELALUI POS

Serahan melalui pos boleh dialamatkan kepada :

Ketua Felo (Permohonan Kolej Kediaman)

Pejabat Asrama

Politeknik Sultan Azlan Shah

35950 Behrang

Perak Darul Ridzuan

 

Borang pengesahan Pendapatan

 

seperti di lampiran..

 

JMSK  & JAWATANKUASA E-LEARNING PSAS  AKAN MENGANJURKAN SATU PERTANDINGAN VIDEOGRAPHY (EMCC) & PHOTOGRAPHY (GEN TVET) PSAS 2016.

Maklumat pertandingan seperti berikut :

Tarikh pendaftaran  : 15 Mac 2016 - 15 April 2016
Tarikh penghantaran : 01 Julai 2016

Videography (eMCC) :

- Terbuka kepada semua pensyarah (sebagai penyelia) dan 3 orang pelajar.
- Dua kategori yang boleh dipilih iaitu:

  1. Video (180-240 s)
  2. Animasi (180-240 s)
    - Topik video/animasi perlu mengikut silibus kurikulum terbaru (Rujuk Terma dan Syarat EMCC)

 Photography (GEN TVET):

- Terbuka kepada semua penyarah (sebagai penyelia) dan 3 orang pelajar.
- Empat kategori yang perlu dihantar iaitu:

  1. Tools of the Trade
  2. TVET Industrial Mentors
  3. I am TVET
  4. Little TVET
    - Fotografi yang dihantar perlu menepati tema "TVET BULIDS THE NATION" (Rujuk Terma dan Syarat GEN TVET)

 
Kepada yang berminat, bolehlah mendaftar segera dengan mengisi REGISTRATION FORM (Rujuk Registration Form) atau boleh mendaftar secara online http://bit.ly/1QRTyGw
JANGAN LEPASKAN PELUANG KEEMASAN INI. 

 

Pembukaan sistem pendaftaran online pelajar Sesi Disember 2015 bagi Kokurikulum Laluan 1&2 (DRB/DRS/DRK) SPMP i-KOKO Sesi Jun 2016

Untuk maklumat lanjut sila rujuk lampiran.

  • Soal selidik penerimaan Politeknik sebagai Badan Berkanun oleh warga politeknik akan dilaksanakn menggunakan platform e-SiS dari 14 - 25 Mac 2016
  • Bahan-bahan pembentangan untuk Sesi Town Hall di peringakt politeknik boleh dimuat turun di pautan berikut: https://goo.gl/FBu5P5

 

 

STATUS SEMASA 1L5G BAGI LULUSAN PSAS YANG TAMAT PENGAJIAN SESI JUN 2015..BARU

Ekspo Kerjaya Industri Politeknik (ExKIP 2.0)kembali lagi..BARU

Bersama ini  dilampirkan borang penyertaan dan pertandingan sepanjang Program Higher Entrepreneur Business 2016 yang akan diadakan pada:


            TARIKH         : 14 - 16 MAC 2016
            TEMPAT        : DEWAN SERBAGUNA

Program ini dianjurkan bagi memupuk semangat keusahawanan pelajar serta mempunyai sifat berdaya saing sesuai dengan Pelan Pembangunan Malaysia ( Kementerian Pendidikan Tinggi) iaitu menghasilkan graduan holistik, berciri keusahawanan dan seimbang.

TENTATIF HIGHER ENTREPRENEUR BUSINESS 2016 14 – 16 MAC 2016

BORANG PENYERTAAN PERTANDINGAN ADULT COLOURING

BORANG PENYERTAAN PERTANDINGAN ENTREPRENEUR RACE

BORANG PENYERTAAN GERAI JUALAN

BORANG PENYERTAAN PERTANDINGAN MEMASAK

BORANG PENYERTAAN PERTANDINGAN SOLEKAN PENGANTIN & RATU KEBAYA

Borang penyertaan perlu diemailkan kepada unitusahawan@psas.edu.my selewat-lewatnya pada 7 Mac 2016 (ISNIN) atau fakskan kepada 05-4454993

Terima kasih kerana memilih Politeknik sebagai institusi pengajian tinggi anda. 

 

 

 Hubungi Kami

 

Jabatan Hal Ehwal Pelajar,

Politeknik Sultan Azlan Shah

Behrang Stesen

35950 Behrang,

Perak.

Telefon: 05-4544431 ext: 4107/4113/4115/4116

Facebook: Jabatan Hal Ehwal Pelajar PSAS

Website: www.psas.edu.my

 

Calon-calon yang menamatkan persekolahan di Tingkatan Lima(5), Pelajar Berkeperluan Khas (Masalah Pendengaran) atau Program Pencantuman Pendidikan Khas di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia dipelawa untuk memohon ke Program Sijil Kemahiran Politeknik (Masalah Pendengaran).

Permohonan boleh dibuat melalui kaunselor di sekolah masing-masing mulai Mac 2016.

 

 

TARIKH : 5.3.16 (SABTU)
TEMPAT: BILIK KULIAH UTAMA PSAS
MASA  : 10.00 PG.

Agenda Mesyuarat

1.       Membentangkan dan mengesahkan  minit mesyuarat yang lalu
2.       Membentang dan mengesahkan Laporan Kewangan
3.       Perlantikan Jawatankuasa Sesi 2016-2017
4.       Membentangkan usul-usul (jika ada)

Semua Ahli Alumni yg berdaftar di jemput hadir. Kehadiran tuan-puan akan memberi impak yang besar kepada persatuan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera 

Merujuk kepada Mesyuarat Pengurusan bil 9/2015 pada 16 Oktober 2015, Pusat Jaminan Kualiti dan Akreditasi dan Unit Perhubungan Awam telah diberikan tanggungjawab untuk memastikan semua banner/ bunting yang akan digantung di sekitar PSAS haruslah mendapat kelulusan daripada Pusat Jaminan Kualiti atau Unit Perhubungan Awam terlebih dahulu sebelum banner tersebut digantung. Untuk makluman, pihak kami hanya akan memberi kelulusan bagi banner yang berukuran seperti berikut: 

 

 

 

4 kaki tinggi (ukuran ini adalah TETAP)

 

 

 

 

 

 

 

8 /10 / 12 / 18 kaki lebar (boleh berubah mengikut keperluan promosi) 

 

 

 

 

 

Ukuran ini adalah standardize bagi semua ruangan untuk mengantung banner. Untuk makluman semua, perkara ini berkuatkuasa mulai hari ini. 

 

Sekian terima kasih.

Sukacita dimaklumkan bahawa Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) akan membuka