PANDUAN PEMBAYARAN YURAN PELAJAR BARU SARJANA MUDA PSAS (BMA) SESI AKADEMIK I : 2025/2026

SELAMAT DATANG KEPADA SEMUA PELAJAR BAHARU SARJANA MUDA(PROGRAM BMA) POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH

SESI AKADEMIK I : 2025/2026

 

  1. Dimohon agar semua pelajar mengikut Jadual Pendaftaran berdasarkan tarikh-tarikh yang dimaklumkan.

  2. SILA TEPATI TARIKH YANG TELAH DIMAKLUMKAN untuk mengelakkan kesulitan pendaftaran.

  3. Baca dengan teliti segala maklumat yang dimaklumkan.

  4. JADUAL PENDAFTARAN PELAJAR BARU SARJANA MUDA PSAS SESI AKADEMIK I : 2025/2026 POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH adalah seperti berikut:

Tarikh / Hari

PERKARA

CATATAN

BERMULA 29 OGOS 2025 (JUMAAT)

Yuran Pengajian, Yuran Asrama (jika berkenaan) boleh mula dibayar

Pembayaran :

1. Yuran Pengajian

2. Yuran Asrama

3. Bayaran Pelbagai

4. Yuran MSP

• Rujuk Perkara 2: Bayaran Yuran Pengajian dan Yuran Asrama (jika berkenaan) di dalam pemakluman ini.

• Pelajar tidak dibenarkan untuk membuat penangguhan bagi bayaran Yuran Pengajian dan Yuran Asrama.

• Tunggu 3 hari bekerja dari tarikh & masa pembayaran. Pastikan tiada apa-apa masalah dari segi pembayaran yuran, pembayaran saman dan lain-lain. Jika tidak, masalah akan berlaku apabila membuat pendaftaran.

29 SEPTEMBER 2025 (ISNIN)

Daftar Secara Terus di Jabatan Hal Ehwal pelajar Politeknik Sultan Azlan Shah

Bermula jam 8.30 pagi -12.00 tgh hari

BERMULA 06 OKTOBER 2025 (ISNIN)

Kuliah Sesi Akademik I : 2025/2026 bermula.

Rujuk Kalendar Akademik 2025/2026 bagi Sesi Akademik I : 2025/2026

PERINGATAN SEBELUM PENDAFTARAN

 

a. Menjelaskan yuran pengajian, yuran asrama dan bayaran insuran walaupun mendapat tajaan untuk memudahkan urusan pendaftaran

b. Membuat pembayaran melalui JOMPAY. sila rujuk panduan pembayaran di lampiran untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan jumlah bayaran dan maklumat pembayaran.

c. Sila bawa borang hal ehwal pelajar 1 hingga 6 semasa pendaftaran (BHEP 1 – BHEP 6) dan borang keahlian Majlis Sukan Politeknik Malaysia (MSP).

d. Politeknik tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kesilapan yang dibuat tanpa merujuk kepada jabatan hal ehwal pelajar psas.

e. Kesilapan pembayaran adalah tanggungjawab calon pelajar sendiri. sebarang tuntutan semula bayaran tidak akan dilayan.

f. Menyediakan gambar passport atas tujuan penasihatan akademik dan lain-lain jika diminta.

g. Melapor diri di psas pada hari pendaftaran di JABATAN HAL EHWAL PELAJAR pada 29 SEPTEMBER 2025 (ISNIN) bermula jam 8.30 Pagi - 12.00 Tengah Hari.

 

SEKIAN, TERIMA KASIH.

“DATANG DENGAN HARAPAN, PULANG DENGAN KEJAYAAN”

 

 

Contact Us

Politeknik Sultan Azlan Shah
Behrang Stesyen,35950 Behrang, Perak.

Tel: +605-4543 075,

+605-4544 431/504/896/086 

Fax: 605-4544993

Email: propsas@polycc.edu.my

 

PSAS's Security Guard Post
05-4543075

Head of Student Affairs Department
05-4544086

Disaster Control Center
05-4544086

Visitors Counter

3437193
Today
Yesterday
This Week
All days
1901
2125
5939
3437193

2025-09-09 17:55

Search