- Mewujudkan hubungan baik antara institusi dengan pihak awam serta media melalui strategi penyampaian maklumat perkhidmatan yang berkesan demi mencapai objektif Jabatan secara keseluruhan.
- Memastikan keberkesanan perancangan dan pelaksanaan pelan media berhubung publisiti, promosi dan kempen bagi setiap dasar, perkhidmatan, peranan, program dan aktiviti serta majlis rasmi institusi melalui bahan promosi, media sosial, media elektronik dan media cetak.
- Menyediakan bahan edaran dan rujukan kepada pihak awam dan media serta bahan maklumat bagi setiap dasar, perkhidmatan, peranan, program dan aktiviti serta majlis rasmi institusi melalui penerbitan bahan cetakan seperti buletin dan laporan tahunan.
- Memastikan aduan, pertanyaan dan cadangan dari orang awam dan pelanggan mengenai perkhidmatan institusi diselaraskan dengan lancar dan memenuhi keperluan yang dikehendaki.
- Memastikan orang awam dan pelanggan yang ingin mengetahui atau yang sedang dan telah menerima perkhidmatan institusi diberi layanan yang baik dan dikendalikan dengan cepat dan berkesan.
Objektif
Jumlah paparan: 1246