SELAMAT DATANG KEPADA SEMUA PELAJAR BAHARU (RAYUAN & LALUAN ASIMILASI) POLITEKNIK SULTAN AZLAN SHAH
SESI I : 2025/2026
Sila rujuk BUKU PANDUAN PENDAFTARAN PELAJAR BAHARU (RAYUAN & LALUAN ASIMILASI) SESI I : 2025/2026 dan pastikan dicetak atau disimpan di dalam bentuk softcopy.
PEMAKLUMAN: PENAWARAN ASRAMA HANYA KEPADA PELAJAR PEREMPUAN SAHAJA DAN PELAJAR LELAKI DITAWARKAN TANPA ASRAMA.
Baca dengan teliti segala maklumat yang dimaklumkan.
TARIKH - TARIKH PENTING berkenaan dengan Pendaftaran adalah seperti berikut:
Kategori Program | Tarikh Mula Pembayaran Yuran Pengajian dan Asrama | Tarikh Mula Online Di SPMP (untuk mendapatkan no. pendaftaran / no. matrik) | Tarikh Daftar (rujuk Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu (Rayuan & Laluan Asimilasi) SESI I : 2025/2026) |
---|---|---|---|
Diploma Sepenuh Masa (Rayuan & Laluan Asimilasi) | Bermula 28 Julai 2025, Isnin | Selepas 3 hari bekerja dari pembayaran yuran atau bermula 31 Julai 2025 dan klik link: | 05 Ogos 2025, Selasa |
PERINGATAN SEBELUM PENDAFTARAN
MENJELASKAN YURAN PENGAJIAN, YURAN ASRAMA (JIKA DITAWARKAN ASRAMA) DAN BAYARAN INSURAN WALAUPUN MENDAPAT TAJAAN untuk memudahkan urusan pendaftaran.
Membuat pembayaran dengan merujuk kepada Perincian Jumlah Bayaran dan Kaedah Bayaran di dalam Buku Panduan Pendaftaran Pelajar Baharu (Rayuan & Laluan Asimilasi)ππΌππΌππΌ
Sila bawa Borang Hal Ehwal Pelajar 1 hingga 6 semasa pendaftaran (BHEP 1 β BHEP 6) dan Borang Keahlian Majlis Sukan Politeknik Malaysia (MSP). ππΌππΌππΌ
Politeknik tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kesilapan yang dibuat tanpa merujuk kepada Jabatan Hal Ehwal Pelajar PSAS.
Kesilapan pembayaran adalah tanggungjawab calon pelajar sendiri. Sebarang tuntutan semula bayaran tidak akan dilayan.
Menyediakan gambar passport atas tujuan Penasihatan Akademik dan lain-lain jika diminta.
Melaksanakan proses pendaftaran online melalui Sistem Pengurusan Maklumat Pelajar (SPMP), https://spmp.psas.edu.my/uspmp2/logindaftarbaru.jsp (pelajar DIPLOMA) (selepas 3 hari bekerja dan dikira hanya pada hari bekerja sahaja).Pembayaran yang dilakukan selepas jam 5 petang akan dikira sebagai pembayaran pada hari berikutnya mengikut hari bekerja.
Sistem SPMP akan diaktifkan untuk pendaftaran dalam talian (online) mulai 31 Julai 2025, Khamis.
Cetak Pengesahan Pendaftaran Online SPMP sebanyak 2 salinan (1 salinan diserahkan semasa pendaftaran asrama (jika ditawarkan asrama) dan 1 salinan diserahkan semasa pendaftaran pengajian).
Melapor diri di PSAS pada hari pendaftaran yang telah ditetapkan. Sebarang pemakluman akan dimaklumakan melalui Portal PSAS β pelajar diploma atau di fb Jabatan Hal Ehwal Pelajar PSAS.
SEKIAN, TERIMA KASIH.
βDATANG DENGAN HARAPAN, PULANG DENGAN KEJAYAANβ