PENCAPAIAN KPI KEUSAHAWANAN IPT
PRESTASI UNIT KEUSAHAWANAN POLITEKNIK MALAYSIA
STRATEGI 1 : MEMPERKASAKAN SISTEM SOKONGAN PENGAJARAN, PEMBELAJARAN DAN PENYELIDIKAN KEUSAHAWANAN |
PERATUSAN USAHAWAN PELAJAR IPT YANG MENJALANKAN PERNIAGAAN DI KAMPUS SEMASA TEMPOH PENGAJIAN MEREKA.
|
STRATEGI 2 : MENGHASILKAN PELAJAR YANG MAMPU MENJANA PELUANG PEKERJAAN MELALUI KEUSAHAWANAN |
PERATUSAN USAHAWAN GRADUAN IPT YANG MENCEBURKAN DIRI DALAM BIDANG KEUSAHAWANAN SETELAH TAMAT PENGAJIAN
|
STRATEGI 3 : MENINGKATKAN BILANGAN PENDIDIK DENGAN KEPAKARAN KEUSAHAWANAN |
BILANGAN TENAGA PENGAJAR DENGAN KEPAKARAN KEUSAHAWANAN
|
STRATEGI 4 : MEMUPUK KERJASAMA MELALUI JARINGAN KEUSAHAWANAN |
JUMLAH KOLABORASI DENGAN AGENSI, INDUSTRI, NGO, IPT (TEMPATAN DAN ANTARABANGSA)
|
STRATEGI 5 : MENAMBAH BAIK PEMBIAYAAN PEMULAAN BAGI PERNIAGAAN PELAJAR |
JUMLAH SYARIKAT, PERUSAHAAN ATAU PROJEK PERNIAGAAN YANG DIBIAYAI OLEH PEMODAL AWAL, PEMODAL TEROKA, ENTITI PENDANAAN AWAM, GERAN AGENSI KERAJAAN DAN HADIAH PERTANDINGAN PITCHING BERKAITAN KEUSAHAWANAN)
|
STRATEGI 6: MENOLONG PELAJAR MEMANFAATKAN INOVASI DAN TEKNOLOGI KEUSAHAWANAN |
JUMLAH PELAJAR TERLIBAT DALAM PROGRAM BERASASKAN INOVASI DAN TEKNOLOGI DI IPT
|
STRATEGI 7 : MENGGALAKKAN PENUBUHAN SYARIKAT PEMULA BERTERASKAN INOVASI DAN TEKNOLOGI YANG DIPACU SECARA DIGITAL |
JUMLAH SYARIKAT PEMULA PELAJAR BERASASKAN INOVASI DAN TEKNOLOGI YANG DIPACU SECARA DIGITAL
|